tisdag 5 mars 2013

What's the dealio?

Alltså vad är grejen med taft? Trodde vi hade lagt det bakom oss, stuvat in det i minnet tillsammans med skolbalen -92.  Men ändå, så går dom där. Stjärnorna. På Oscarsgalan. Massor av miljoner på banken och världens bästa designers och stylister som bråkar om att få klä just dom. Så väljer de en klänning i taft! Axelbandslös taft. I ICA-rött. Eller royalistblått. Känns som ett hån mot oss alla andra vanliga dödliga som i bästa fall har en second hand-fyndad Filippa K klänning som garderobens stolthet. Nä. Skämmes på er taft-lovers!

Snaaaark...(Det här är en H&M klänning, vilket i och för sig är lite coolt, men å andra sidan, det syns...)


Men guuu va fin klänning, Jennifääär

 

2 kommentarer:

  1. Själv fyndade jag en Karen Millen på rean i år, utan bling, utan taft (phew!). Klämmer på den i garderoben ibland och undrar när jag kan få bli bjuden på fest.

    SvaraRadera
  2. Taft... Hur fan kan man? eh jajust precis min tanke. Va? Hur lost är man inte om man inte ens vet vad taft är dårå? Ja, det noterade du och övriga å andra sidan i Amsterdam, just så illa är det då. Lotta gjorde narr av mig senast i torsdags, känner att jag har pressen på mig inför sth-helgen... inget som påminner om det här ovan då mao!
    // L

    SvaraRadera