måndag 20 juni 2011

Tough Girl Feminism


Fast jag inte jobbar just nu, känner jag liksom att semestern närmar sig ändå. Och på ett sätt gör det ju det eftersom alla i min närhet äntligen också blir lediga och jag inte behöver vara ensam underhållare till Mr O hela dagarna. Den lilla tyrannen kräver konstant underhållning och har ett humör som heter duga. Och visst är det roligt att han har börjat krypa redan, men ja, det var ju ganska skönt när han liksom låg där på sin filt och pillade med någon leksak.

Hur som helst, det var inte det jag skulle skriva om. Utan att när sommaren närmar sig så kommer också mitt lässug. Jag är lite av en periodare. Måste verkligen vara sugen på att läsa och oftast känns det som inte tiden finns. Fast, ja, det gör det ju. Jag är en sådan där dryg en som när jag väl läser så finns det ingen annat, jag blir som besatt och kan inte sluta. Lite jobbigt faktiskt. Man får lite sömn. Och de i min närhet blir irriterande när jag inte svarar på tilltal. Men samtidigt, ett ganska bra betyg för boken man läser eller hur?

Jag är inget stort fan av biografier. Vet inte varför. Det spelar liksom ingen roll hur fascinerande liv personen har haft, jag tröttnar liksom ändå. Trist. Önskar att det inte var så. Känns som jag missar många fängslande livhistorier. Men i sommar tänker jag försöka mig på en ändå. Jag är grymt sugen på Tina Feys "Bossypants" som blivit ganska så uppskriven over där. Och jag känner i magen att det kommer gå, jag tror Tina kan omvända mig i min dislike för biografier. Nelson Mandela och andra fascinerande gubbar i all ära, men för att jag ska plöja igenom en biografi tror jag det krävs en smart och rolig kvinna!

1 kommentar:

  1. Tack för boktipset! Jag lånar den när du läst ut den. Ska bara läsa ut One day först, inte direkt inne i en läsperiod nu as you can tell... M

    SvaraRadera