tisdag 11 oktober 2011

Late bloomer



Jag kan inte fatta att den här människan är 15 år! Alltså 15 år! Då är man inte gammal, men där står hon och sopar mattan med resten av Idol-deltagarna.

När jag var 15 vågade jag knappt läsa högt i klassen, försökte hålla emot tårarna när jag fick lite kritik, darrade som ett löv om jag gjorde något fel, visste inte hur jag skulle reagera om jag fick en komplimang, vågade inte titta någon i ögonen om jag tyckte personen i fråga var intressant, visste inte vem jag var eller varför jag egentligen gjorde som alla andra, lekte nog fortfarande med dockor i smyg, hade testat tjuvröka och kände mig jättebusig, ägde inte en enda mascara eller puderborste, hade inte börjat dricka och tyckte fulla människor var läskiga, försökte vara tuff men föll isär bara någon sa bu.

Men ja, jag kanske var en late bloomer antar jag.

1 kommentar: