tisdag 21 maj 2013

The endless cycle


Ni undrar kanske varför jag ofta är en bitch? Ni kanske undrar varför jag inte studsar runt och är nöjd med livet mer än en dag i månaden? Ni kanske undrar hur det egentligen är att vara tjej? 
 
Ska försöka linda in det lite fint. Here we go.
 
Har jag inte ägglossning så har jag mens. Har jag inte mens har jag pms. Har jag inte pms har jag ägglossning. Och när jag har pms har jag migrän. När jag har ägglossning har jag ont i magen. När jag har mens vill jag helst ligga i fosterställning och knapra smärtstillande tills kroppen är bedövad. När jag har pms blir jag tjutfärdig bara någon säger hej i fel tonläge. När jag har ägglossning känns varje liten motgång som undergång. När jag har mens känns det som att magen ska gå i tusen bitar bara jag tar ett steg för snabbt.
 
Där.

Har ni.

Sanningen.

Och ja, man kanske fattar. Att den där dagen i månaden. När allt är bra. 

Den är inte idag.

1 kommentar:

  1. Schmack, där fick man den bittra sanningen.
    Har du verkligen pratat m Rågga? Ordentligt. Annars är det ett hett tips min vän.
    Life´s a bitch, and then you marry one... Tror det var Forsse som sa det första gången, hmmm.
    // L

    SvaraRadera