torsdag 13 juni 2013

On demand

Det mesta som får en att tänka på Prince är väl bra? Förutom klackskor då. Kanske inte är det första han vill associeras med. Eller vad vet jag, han verkar ju ganska nöjd med det också i och för sig. Skitsamma. Bra är han vilket fall som helst. Så varje gång jag hör en låt med Prince-vibbar fastnar jag direkt. Som den här. Med Kim Cesarion. Som jag inte vet någonting om. Förutom att han
är svensk. Tror jag. Och ny, ni vet, i branschen. Eller? Ja, jag vet som sagt ingenting. Bara att låten är bra och jag inte kan sluta lyssna.



En parentes bara, men om den här låten är ny. Vilket jag inte heller har en aning om. Men om den är det, så kan jag lova att det kommer bli årets "sommarplåga". Och om någon frågar mig i september om jag gillar den kommer jag förmodligen förneka att jag skrev det här inlägget.

Och by the way, gillar inte att jag har sån mainstream-smak. Men gillar inte att jag inte gillar att jag har det. Fattar ni?

1 kommentar:

  1. Jaaae, mig får den gärna plåga om man säger så. Mainstream or not. Har även den akustiska versionen på min sommarlista.
    Sen kan man ju undra exakt hur nöjd man kan vara med den här repeat-prylen han envisas med i videon.... Men det är gött med lite klassiska musikvideos till hur som helst, inte tu tal om det!
    Seså, keep em comin now girl...

    SvaraRadera