onsdag 26 juni 2013

I am looking for freedom

Jag orkar nästan aldrig se film längre. Kanske är något med åldern. Man kan inte riktigt slappna av. Tycker inget är kvalité längre. Dåliga skådisar. Konstig regi. Tunt manus. För lång. För högljudd. Konstiga kläder. Dryg musik. Fula människor (och här ser ni mitt sanna ytliga jag. Jo jag har stängt av filmer för att jag tycker skådisarna är för fula. Kan ha varit en allmän dålig film också, men främst för att skådisarna var för fula. Sorry, hemskt men ja, what can I say, sån är jag!).

Hur som helst. I helgen hände det. Jag satt från början till slut med uppspärrade ögon och såg varenda scen, missade inte en enda replik, tog inte en enda kisspaus, noterade varenda jäkla låt och skådis. Och egentligen var det ju inget mästerverk jag såg. En vanlig bra film. Men när man lyckas med kombinationen lysande skådisar (hallå Cristoph Waltz! Hur bra?), intressant story och sjukt bra musik går det inte att misslyckas. Så i helgen blev jag besatt av filmen Django Unchained.
Och Jamie Foxx.
Och den här låten.
Så. Ja, who knew?

(OBS, den här videon innehåller ganska mycket spoilers om man inte sett filmen såatte. You have been warned)

 

1 kommentar:

  1. Man o man...fenomenalt fin låt! Har lyssnat 5 ggr på raken. Hittar den inte på spotify dock?
    Måste uppenbarligen se rullen också. Pronto.
    Tackar!
    Minns du vilken film som du senast dömde ut/knäppte av p.g.a fula skådisar? Ha ha , det är ju för underbart.
    // L

    SvaraRadera