tisdag 22 februari 2011

Brutally honest

Kusin Tim 4 år:
- Jag tycker Filip är finare än Oskar.
Jag:
-Jaha...men...men du rå...och ditt vahettere konstiga hår...

Sa jag ju såklart inte.

Utan jag var sådär mogen och skrattade lite lätt och konstaterade att barn, ja de är allt bra härliga de. Liksom så ärliga och oförstörda på något vis.

Men inombords rådde det fullt krig mot 4-åringen som brutalt dissade min unge sådär i förbifarten. Känner att den där tigermamman som jag har hört talas om nog finns inom mig också. Spelar ingen roll om det är en ärlig 4-åring som bara säger som det är.

You mess with my kid, you mess with me! Capice?

2 kommentarer:

  1. Tigermamman finns hela livet, vilket ibland kan kännas lite jobbigt. Vilken är sötast, vilken är duktigast det är en ständig kamp. Egentligen spelar detta ingen roll, men i vårt sanhälle måste man prestera något för att vara något hemskt va? Mormor till världens sötaste Oskar

    SvaraRadera
  2. Oskar är världsbäst på att vara Oskar och det gör han helt perfekt!
    Kram från kusin F

    SvaraRadera