måndag 28 februari 2011

Le gala

Försöker kolla på Oscarsgalan på femman, men trots att det är en sammanfattning så orkar jag inte. Fast den är så att säga the gala av alla galor så känns det som att den är absolut tråkigast att se. Och tydligen var årets gala en av de sämsta hitills om jag får tro ryktet ute i cyberspace. Den slutsatsen drar jag iallafall när jag läser det här:

"As a pop culture junkie, an observer of celebrity, the Oscars are our annual orgy. Who wants to go to an orgy and barely get hard? This is what happened."

Det är ju egentligen bara klänningarna som är spännande. Så därför koncentrerar jag mig på dem. Det viktigaste när det handlar om Oscarsgalan.

Hej. Jag är en silverfisk.

Om jag var 14 och skulle gå på gala skulle jag nog kissa på mig av lycka om jag fick ha på mig den här klänningen. Prinsessdröm.

Jag kan inte bestämma mig om jag gillar Reese hår eller inte. Är det snyggt eller är det lite tacky/90-tal? Känns lite som hon just upptäckt löshår och gått och köpt en sån där färdig tofs på Konsum.

Finn två (ganska upptryckta) fel. Pricken över i:et på en för övrigt ful klänning.

Cate. Vågar jämnt. Lyckas alltid.

Scarletts klänning var kanske ingen jättehit, eller jo den var fin men jag förväntar mig liksom mer av henne. Men håret! Och makeupen! I like.


Vintagedröm. Otroligt vacker klänning. Hade varit ännu vackrare om Florence inte sett ut som hon inte andats frisk luft eller fått sova på en månad. Men det är ok. Eftersom hon är så gud förbannat bra. Så låt oss lyssna lite....:

1 kommentar:

  1. Haha! Jag har en bok jag skall skänka till dig när jag läst klart den, att läsa eller slänga. Den heter Tankar om mode av Lotta Lewenhaupt som t.ex. konstaterar att Karl Lagerfeld inte är en raring, att fransyskorna på första raden vid modevisningar alltid har dålig andedräkt och att Cate Blanchett just vid en Oscars-gala kallade sin Gallianoklänning för en modeorgasm. Take it or leave it, vid en lunch i en snar framtid.

    SvaraRadera