torsdag 10 mars 2011

One mississippi, two mississippi...

Ska ju på bröllop om några veckor. Jag ska ha en rosa klänning. Som tärna lägger man ju lite av sitt "klädöde" i brudens händer och hon har allstå bestämt detta. Och det är inget fel med det. Inte heller med klänningen som jag själv faktiskt valt. Och inget fel med färgen på klänningen heller. Det som det är fel på. Eller snarare det som är ett stort problem (nu snackar vi i-lands problem alltså)är jag. Jag menar det är mars. Min kropp har inte sett sol på åtta månader. Om jag står framför en vit vägg så ser man inte var jag slutar och väggen börjar. Häng en rosa klänning på den kroppen och det är ingen vacker syn du ser.

Så. Jag har funderat lite på det där med spraytan. Solarium är ju uteslutet när man är 30 plus och man ser en ny rynka varje dag. Med andra ord, spraytan. Är det något man ska våga sig på? Jag får för mig att man kommer därifrån helt flammig och orange. Och är det någon kombination som är värre än blek/rosa så är det orange/rosa. Sen kan jag aldrig tänka på spraytan utan att tänka på Ross i Vänner. Jag dör lite varje gång ser det. Vet att det är så det kommer sluta om jag väl skulle pallra mig in i en sån där dusch!

(Gick inte att bädda in så klicka på länken istället. Missa inte!)
http://www.youtube.com/watch?v=rOLCwaHVtWs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar