tisdag 5 februari 2013

Carpe the hell out of this diem

Har till min fasa upptäckt att jag sitter ganska ofta och googlar på citat nuförtiden. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det. Att jag gör saker som jag för några år sedan fnös åt. Som att surfa runt bland gamla citat och tycka att ” ja men guuuud vad tänkvärt, man ska liksom fånga dagen och leva i nuet, det är ju preciiiiiis så det är ju”!

Men jag tänker så här; så länge jag inte tatuerar in Carpe diem på svanken eller sätter upp bokstäver med ord som ”Lycka” ovanför sängen så kanske det är lugnt? Eller? Är det egentligen lika illa att lägga upp sånt på bloggen? I sådana fall…slå mig hårt i huvudet någon så slutar jag direkt.

Men vissa citat är ju mer tänkvärda än andra så de får komma upp här ändå...

2 kommentarer:

  1. Ha ha, svinkul!! Jag la ju ut ett på FB häromdan, rikigt kymigt, jag vet att det är varning, men det var ju bara så himlans tänkvärt va va va, ja så hur som haver så blev det så... Men sen var det lite skämsigt så jag måste liksom ändå ursäkta mig lite för Peter (fast han inte ens har FB) och då säger han eeexakt detdu skriver! Ja ja, låt gå om man verklign gör en seriös ansträngning att leva efter citatet i fråga, men dom flesta idioter tatuerar in carpe diem på armen/ väggen och sen sitter man och glor på farmen nästa sekund...

    SvaraRadera
  2. Haha! :-) Tiden/livet har kommit ifatt även er, ladies - skönt att höra.
    Från en som är expert på att komma med klokheter utan att leva efter dem själv - Malin, alltså

    SvaraRadera