tisdag 23 november 2010

Give me some lace

Vet inte om det är för att jag har tillbringat de senaste veckorna i landstingets gigantiska nät-eh,trosor/kalsonger eller för att jag blivit en storkonsument av Tena inkontinensskydd, men jag känner ett enormt behov av att klä upp mig och få känna mig fin. Inte bara en längtan att gå omkring i höga klackar och ha på mig läppstift utan jag menar ända från, ja, scratch så att säga. Jag har väl aldrig varit något stort fan av fancy underkläder även om jag önskar, tyvärr har min bekväma sida tagit över och min låda med underkläder består mest av tragiska urtvättade tantvänliga bomullstrosor. Det här har alltid varit lite av ett dåligt samvete, ja eftersom man gärna vill bjuda på lite mer njutning för ögat till den som ser mig in all my glory än ett par gamla Sloggi. Men varje gång jag fingrar på lite spets i affären så är det lådan med tre bomullstrosor till priset av en som får min uppmärksamhet. Hur som helst, den här pausen i mysbyxans värld får mig dock att önska att jag hade lite mer spets under mina trötta tights och fläckiga amningslinnen.

Hm. Blev det här inlägget en aning too much information? Känns lite så...


Kanske ska man slå till på Gina Tricots senaste? Känns som en bra prisklass för en fattig föräldraledig....

1 kommentar:

  1. Fantastiskt bra idé, go go go! Och så en dyr lotion att dölja mjölklukten med:-) För övrigt har jag nu även sett Durance doftljus på Spiti på Sveavägen, härlig inredningsbutik!

    SvaraRadera