lördag 20 november 2010

I can't take my eyes of you

Varför visas det aldrig aldrig några bra filmer på tv? Varenda jäkla söndag är det Beck. Hur många Beck-filmer finns det? Eller är det en och samma film som de visar om och om igen? Ibland undrar jag. För de sätter då aldrig några bestående känslor eller intryck, när sluttexten rullar har man glömt vad man har sett.

Ikväll blev jag dock glatt överraskad av 2:an (och yes, sveriges television = no reklam). Som visade en film som definitivt lämnar bestående intryck. Closer. Åh vad jag älskar snackfilmer. Där man satsar på dialogen och inte på dyra explosioner. Där man kan ta på känslorna genom blickar och rörelser istället för plumpa kommentarer. När jag såg Closer för första gången för länge länge sen kunde jag inte få slutscenen ur huvudet. Damien Rice och Natalie Portman. Suck. Så bra.

1 kommentar:

  1. Hinner du kolla film? Inte illa.
    Ja, såg stora delar av den nu i helgen också, och minns den sen första gången.
    Den har nåt visst.
    Har njutit nu ett par gånger av filmmusiken, ungarna stod och bankade på rutan -"Vänta, Fröken är snart klar!" , appropå tala om sig själv i 3:e person....

    SvaraRadera