onsdag 1 september 2010

Give me more

Apropå Emmy så var det ju den stora galan i helgen. För primetime tv. Och som den stora serie- och galanörd jag är blev jag ganska så upptrissad bara av öppningsnumret till galan. En kompott av Glee, Tina Fey, Pantertanter-Betty, Mad Men, Lost blandat med lite Bruce. Åh vad jag gillar amerikansk smörig sörja ibland. Eller ja, för det mesta faktiskt. Tänk om svenska galor kunde vara lite mer…amerikanska.

Jag får oftast ont i magen när jag ser de svenska varianterna, det är så himla pretentiösa och taffliga. Publiken sitter stela som pinnar för det är lite fult att skratta och njuta av simpel underhållning och att ställa sig upp och applådera åt någon eller något, ja då ska man helst ha räddat världen, heta Nelson Mandela eller ha tio Oscarstatyetter hemma om man ska vara värd en sån storartad hyllning. Nä, tacka vet jag amerikansk ytlig, glättig, smörig och svulstig underhållning.

2 kommentarer:

  1. Awesome! Jag ÄLSKAR Amerika!!! ;-)

    SvaraRadera
  2. Oh my god vilken öppning, ska också börja kolla på galor.... Amerikanska då alltså.
    Baby we were born to run!

    SvaraRadera