torsdag 16 september 2010

Underhållning? Nja...

Råkade göra det stora misstaget att ha på kanal 5 när de visade Kungarna av Tylösand igår. Typ som Big Brother fast de inte är inlåsta eller som en svensk Jersey Shore, som den tydligen marknadsförs som också, där ett gäng idioter delar ett hus och ska ta hand om nån surfingshop eller nåt. Det kom inte riktigt fram igår vad de egentligen ska göra där. Förutom att supa och knulla då vill säga. För det var det enda de gjorde. Eller i alla fall det enda de visade. Jag satt och gapade. Och när jag inte gjorde det så jag satt och svor. Rejält. För jag blir liksom förbannad. Inte egentligen över hur mycket de dricker och håller på och svinar sig. De får väl de göra om de tycker det är roligt, och helt ärligt har väl alla gjort det, till en viss grad, när de var runt 20, även om jag absolut inte förstår varför man vill göra det i TV. Utan jag blir mest förbannat att de visar skiten. Nä, förbannad kanske är fel ord. Jag känner mig fasiken kränkt. Är det sånt här tv-cheferna tror att folk vill se? Är det här den underhållning de tycker vi förtjänar när vi har betalat tv-avgiften? Eller är det jag som är ute och cyklar…ser folk på det här? Är det här roligt?

Alltså jag har inget emot realitysåpor. Intriger, skvaller, vackra människor (inte i det här fallet dock), you name it. Det är ju lite kul. Hjärndött, men ändå lite kul. Men att kolla på när folk spyr, knullar och är för fulla för att överhuvudtaget stå på benen klassar faktiskt inte jag som underhållning. Någonstans där drar moralkärringen i mig gränsen.

Läste att deras tittarsiffor har gått ner sen första avsnittet. Vilket bådar gott. Hoppas den trenden håller i sig. Svenska folket kanske har bra smak trots allt. Har tvivlat på det ganska många gånger. Synd bara att jag var en av dem som höll tittarsiffrorna uppe igår. Ska inte hända igen. It´s a promise!

1 kommentar:

  1. Misstänker starkt att varken du eller jag tillhör den tänkta målgruppen. Och förresten, vad fan gjorde du uppe den tiden på kvällen? Då ska ju alla kärringar sova!

    SvaraRadera