måndag 25 oktober 2010

Because you’re the one

Av någon anledning har vi TV4 Film. Tror aldrig någon av oss har zappat oss fram till den kanalen hittills. Det är väl inga direkta kvalitetsfilmer de sänder, men så ramlade jag över en riktig fining till film förra veckan. The Doors. Och ojojoj hejsan alla minnen. Och hej Val Kilmer. Vet inte hur många gånger jag såg den filmen under gymnasietiden. Vi hade en halvtaskig inspelning av den hemma och var det inte jag så var det min syster som tryckte in den i videon minst en gång i veckan (lika ofta blev det dock Mel Brooks ”Det våras för rymden”, men det är inte viktigt i det här sammanhanget). Även om Jim Morrison levde ett fascinerande liv och var en legend på alla sätt och vis så var det nog filmens första scen som fick mig hooked. Jag är en sucker för passionerade kärlekshistorier som på något sätt är dödsdömda redan från start men som man hela tiden hoppas ska överleva alla hinder. Och Meg var ju så fin med sin lugg och sina flower power kläder. Och Val. Ja, no words needed, ni ser ju själva. Det var ju inte alls så att man satt där i soffan och drömde om att någon skulle följa efter en (eller ja inte som en stalker då…) och säga att man är the one. Nä, inte på något vis alls.

http://www.youtube.com/watch?v=k5rPR3vTL3I

Gick såklart inte att bädda in klippet. Men åh klicka på länken för guds skull och kolla…ah sweet love!

1 kommentar:

  1. Ojojoj vad unga, och ojojoj vad jag inte har sett den filmen. Inser att det är för sent att få rätta upplevelsen, man har helt enkelt blivit för luttrad. Damn!

    SvaraRadera