måndag 4 oktober 2010

Note to self...

...gå aldrig på en utställning sista visningshelgen. Vi var inte de enda i stan som ville passa på att se Annie Leibovitz bilder på Fotografiska innan den drog vidare för två veckor sen. Har ju bara haft ett halvår på oss att se den så det är väl klart man går sista dagen…Blir så trött. Ett misstag jag inte gör om. Och här tänker jag kasta lite sten i glashus för snart är jag ju där själv, men jeeeezus vad barnvagnar det var där. Överallt. Kan de inte stanna hemma, gå en tid när alla andra jobbar eller nåt? Hehe. Så. Ville bara få ur mig det. Och ja, är mycket väl medveten om att jag kommer se på saken ur en helt annan vinkel om ett par månader. Men jag är inte där än. Nu är nu. Och sen är sen. Och jag gillar att klaga. Moving on.

Fotografiska stora höstutställning heter Fashion! och den ska jag ta mig sjutton besöka så fort jag orkar röra mig mer än 1 meter i timmen. Fast då kanske det är nyhetens behag som gäller och kön ändå kommer ringla sig lång. Man slipper dom aldrig. Folket alltså.

Förra helgen besökte jag i alla fall min egen Annie Leibovitz. Inte fy skam det heller.

Favoritbild av Annie. På favoritparet. Många kopior har gjorts efter denna men de kan aldrig bli så heta som originalet. Right?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar