onsdag 17 mars 2010

Because I´m wört it

Att leva sju månader i mörker och kyla sätter sina spår i fejjan. Förr i tiden blev man bara lite blekare på vintern. Men nu. Nu är det som om man levt i ett grotthål utan luft och näring. Man är inte bara blek, utan nu är man sliten också. Varenda litet snedsteg man tar med fel mat (japp, check), för lite vatten (check), liiite för mycket vin (check) och för lite sömn (and check) visar sig i mörka ringar, beige hy och alldeles för många röda prickar, ja ok då finnar. Inte rättvist kan jag tycka. Så det här kräver ju drastiska åtgärder för nu när solen börjar titta fram kan man ju inte längre gymma sig under mössor eller stora halsdukar. Så imorgon ladies and gentlemen, har jag bokat in mig själv på en ansiktsbehandling deluxe. Under 75 minuter ska denna stackars hy få all uppmärksamhet den förtjänar men aldrig får. Jag har stora förväntningar att se ut som en helt ny människa efteråt. Även om jag mest tror jag kommer se rödmosig och sönderklämd ut och som pricken över i:t stöter jag väl på någon jag känner på t-banan hem. Så himla typiskt. Men jag kanske ska fokusera på det som är bra först? Folk säger ju att det ska vara bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar