måndag 19 april 2010

Take the easy way out

Egentligen hade jag bestämt att jag inte skulle lägga upp så mycket You Tube-klipp här. Och det går ju inte sådär jättebra måste jag säga. Men det finns förklaringar. Dels är det för att jag hänger där i princip dagligen, vilket i och för sig är en liten skada eller besatthet som jag kanske måste jobba med. Men då blir det iallafall att jag hittar så mycket bra som jag bara måste visa för andra. Sen, för det andra, är det av ren och skär lathet. Jag vill skriva så mycket. Men ibland är jag bara för trött. Det går liksom inte att sätta ihop meningar. Imorgon kommer bli en sådan dag exempelvis. Med en mastodont kurs i juridik och medierätt hela dagen sen direkt till U
universitet för en tvåtimmars föreläsning som lite pricken över i:et. Det går ju inte att producera någonting efter det. Det förstår ju vem som helst. Och då finns You Tube där. Som en liten räddande ängel, med så mycket musik och annat göttit som aldrig tar slut. Då tar jag den bekväma vägen. Lite som ikväll (vilket jag inte har någon ursäkt till då planen var en löptur men jag hamnade i tv-soffan...). I´ll take the easy way.

Men idag bara måste jag få locka med trailern till den nya Sex and the city filmen som kommer... i vår? Kanske. Vet inte riktigt. Iallafall. När tv-serien slutade och man fick reda på att de skulle göra en film kändes det verkligen sådär. Måste de förstöra och bara mjölka ur så mycket pengar som möjligt och inte låta något få sluta på topp? Men ja, jag gick ju och såg den såklart. Och tyckte den var helt ok. För jag menar det är ju ändå Sex and The City. Men man var ju nöjd så. Och så gick ryktet att de skulle spela in en uppföljare och då kände jag verkligen att nä, men jeezus, nu får de ge sig. Men ja, efter att ha sett trailern så är jag så klart helt hooked. Att inleda med en låt av Alicia och slänga in lite Aidan i blandningen är tydligen de enkla knep som krävs för att få en sån, ja principfast skulle man kunna kalla det, person som jag att ändra sig.

1 kommentar: