tisdag 13 april 2010

This one goes out to the one I love


Det finns en person i mitt liv som är världens vackraste. Hon har gröna ögon och en kropp som en smidig ballerina. Hon är en glad och sprallig liten flicka, en trumpen tonåring och en klok Moder Teresa i en och samma kropp. Hon drar till sig folk med jobbigt bagage som en sockerbit drar till sig flugor. Hon skulle slänga sig framför ett tåg om hon visste att det fanns en chans att rädda någon som står henne nära. Hon gillar att sjunga men prickar sällan in de rätta tonerna. Hon har alltid varit den vackraste men har aldrig sett det andra ser i spegeln. Hon vill aldrig vara huvudpersonen men har ett jobb där hon står i centrum varje dag. Hon klär sig inte som någon annan men passar i allt. Ibland har hon använt presenter innan hon gett bort dem och säger att hon aldrig shoppar fast hon alltid kommer hem med något nytt. Hon kan skratta med hela hjärtat och så att tårarna rinner. Hon älskar polotröjor och har en garderob full av kjolar. Hon kan baka världens godaste kladdkaka fast hon aldrig följer några recept. Hon älskar mat men unnar sig sällan lyxiga restaurangbesök. Hon ligger alltid över hastighetsgränsen men är världens bästa körlärare. Hon har en ängels tålamod och är effektiv som en myra. Hon passar alltid tiden men har fått vänta i hela sitt liv. Hon kan allt själv men borde lära sig att oftare ta emot hjälp när det erbjuds. Hon är lätt som en fjäder men hennes åsikter väger alltid tungt. Jag kan prata med henne om allt men önskar att hon ville prata mer om sitt. Hon kan få mig att längta och sakna, bli arg och glad men allra främst få mig att känna mig trygg och älskad. Hon påstår att hon aldrig längtar men jag hoppas att hon fortfarande drömmer. Hon har aldrig varit snål med vare sig pengar eller ömhet. Hon kan bli arg som ett bi men hon talar sällan om när hon mår dåligt. Hon har aldrig fått mig att tvivla på att hon finns vid min sida. Hon har alltid varit först och främst mamma. Och jag är evigt tacksam över att hon är min.

Idag blir hon 60 år.

Grattis finaste älskade mamma på födelsedagen!

1 kommentar:

  1. Oj, tänk om ens barn kommer att se på en så. Otroligt vackert.

    SvaraRadera