torsdag 24 juni 2010

Gla midsommar rå

Idag har det varit en riktig lyxdag, ledig från jobbet, fint väder och kaffe på balkongen. Men i vanlig ordning när jag har hela dagen fri gör jag ändå allt i sista minuten och har nu en kvart på mig att packa och göra mig resfärdig för resan upp till Norrland. Har suttit och gått igenom olika midsommar-outfits, man måste ju ha klänning på midsommar känns det som. Men jag kommer på mig själv när jag ser små sommarklänningar framför mig som man badar av svett i att jag bor i Sverige. Och ska upp till Norrland. Det är juni. Det betyder inte att det är lika med varmt. Det betyder snarare att jag får byta ut mina klänningar mot jeans, fleece och mössa. Blir lika sur varje gång. Det går liksom inte att vara fin i det här landet. Man måste tänka praktiskt. Ha praktiska kläder. Som är varma. Praktiskt tänkande överhuvudet är inte min starkaste gren. Så jag chansar nog och slänger ner den där blommiga klänningen ändå, om jag så ska ha fleecedräkt och vinterkängor under!



Nä, det här var ju inte så fult...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar