onsdag 10 februari 2010

Back to the eighties

Idag kom T hem fräsch som en nyponros med nyklippt hår och såg ut som en nyfönad Rick Astley. Och ja, jag gillade ju Rick under hans prime time men ja, jag vet inte om jag behöver...iallafall enough said. För det var inte det jag skulle komma till utan att jag, när jag såg T gå omkring med sin fluffiga man, plötsligt fick en stark längtan efter lite musik från the eightes. För helt ärligt, man kan håna det årtioendet hur mycket man vill, men en hel del götta kom det ur det ändå? Eller? Nej? Ja, ska inte gå in närmare på det utan helt enkelt bara bjussa på en riktigt gammal goding som kanske är en av de bästa som kom fram under den tiden. För övrigt älskar jag videon. Det behöver ju liksom inte vara så svårt. Egentligen räcker det med en permanent och en fön.



När jag sen sitter och njuter av krulliga hockefrillor så ser jag i mitt högra öga att min absoluta favorit at the moment Bon Iver minsann gjort en cover på den här låten. Vi är så lika han och jag. Great minds think alike.



Jaha, inte slutar det där för då helt plötsligt ramlar jag över den här videon med Bon Iver och Lykke Li. En sån spontan "här-står vi-och-liksom-bara-tar-vad-som-helst-till-instrument-för-vi-är-så-talangfulla-och-måste-bara-få-sjunga-nuuuuu" video.



Efter den kände jag mest en viss bitterhet över att inte vara ung, full av talang, bo i LA och dessutom kunna ha jeans med hög midja utan att få tre kärringmagar på köpet. Såatte...där tog det liksom slut.

3 kommentarer:

  1. Jäääså, kan man inte få en bild på frillan också? En sån där som Granen bjöd på iaf? Lagom hemligt. Var det så att säga medvetet? Eller gick han till någon av mina gamla juveler i Orminge?
    Och angående musik så har vi också fastnat i 80-talet just denna dag. Vi fick i tur och ordning välja en låt var på youtube. W.A.S.P, Lita Ford, och Europe... Appropå hårfönar alltså. Det finns inge
    n hejd. Underbart!

    SvaraRadera
  2. Att förneka åttiotalet är att förneka sig själv.. Och angående tre ringar över jeansen får väl liknas med årsringar, eller åtminstone årtionden som man hunnit med, och eftersom du börja bli gammal och vis!!? bör väl tre vara rätt, threee is a magic number.. Och med tanke på alla jävla rynkor som envisa med att dyka upp i nyllet bör man snart vara lika insiksfull som Sitting fu**ing Bull.. Och han skulle minsann ha diggat åttiotalet som fan, särskilt en cameltå i ett par spandexbrallor..
    Rock now, rock the night...
    Bagarn.

    SvaraRadera
  3. Peter - du verkar rysligt uppdaterad. Förstår att du går igång på 80-tals temat eftersom du själv satt inne på den största LA Guns lookaliken ever - right up your alley.
    Tacka vet jag Uffe Elving!

    SvaraRadera