fredag 19 februari 2010

To cut or not to cut...or how to cut or how not to cut

Så, jag var hos frissan i veckan. Det finns egentligen en massa att skriva om det, eller egentligen kan man sammanfatta alla mina besök hos frisören på samma sätt; de börjar med hopp och slutar med missnöje, men det skulle bli en dyster läsning så här i helgtider. På fredagar ska man vara glad även om det ser ut som någon har kissat vågrätt på ens skalle. Därför tänkte jag bara återge lite av själva diskussionen jag brukar ha med frisören innan vi bestämmer vilken riktning vi ska ta gällande min enormt modiga och nydanande frisyr. Jag menar det krävs mycket mycket tankeverksamhet för att se alldaglig ut. Det är inte så jag ser ut när jag vaknar om man säger så.

Frissa: Ok, så hur känner du för att klippa den här gången då?

Jag: Ja, alltså jag har ju verkligen varit lite sugen på kort ett tag, typ en page eller nåt, men samtidigt vill jag ju ändå ha kvar det långa håret eller kanske bara till axlarna men det är ju lite trist, sen vill jag verkligen klippa lugg men det är ju så himla jobbigt att hålla på med och det är ju ändå inget fel att ha allt i samma längd fast med volym, men jag vill inte ha uppklippt, iallafall inte så mycket så att det blir en midja men jag vill verkligen ha mycket volym för jag vill inte ha bara platt hår och så funderar jag på att göra det mycket mörkare men ändå vara blond men inte sådär jätteblond att hela håret är ljust utan lite blandat men mest mörkt kanske bara i botten men ändå ljust, typ brunljust fast mest blont men inte gult utan lite mer vitblont. Typ lite så.

Frissa: Ok, så jag klipper någon centimeter på topparna då och lägger i lite slingor på utväxten helt enkelt?

Jag: Ja precis


Nä, fick inte Jennifers hår den här gången heller. Hur svårt kan det vara!?

4 kommentarer:

  1. Fan, nu måste jag börja om med mitt inlägg, och det har jag inte tid med!! Fan att det ska så svårt det här att logga in sig på rätt sät och bla bla, det var roligt i alla fall, det jag nyss skrev. Återkommer...

    SvaraRadera
  2. Själv har jag inga problem med att klippa mig alls faktiskt.Hade dock lite ångest här om dagen över min hockeyfrilla med midja vid nackhårfästet. Och utväxt i råttfärg på två centimeter. Och det var fler än jag som konstaterade att jag hade en frippa som man mest ser på medelålders ica-kassörskor. Men då bar det snabbt av till min frissa (som förövrigt håller till på en riktigt sunkig salong för äldre män och folk i behov av peruk)och nu är jag så gott som ny igen. Slutsatsen och lärdomen är alltså att man måste våga sjunka riktigt lågt och se riktigt risig ut för att våga sig på de drastiska förändringarna, för då har man ju så att säga inget att förlora, det kan bara bli bättre!

    SvaraRadera
  3. Ja, men precis! Du måste ju masa dig iväg nu till nån jävel som shows no mercy! En som gör som den vill oavsett dina wouss-förösk att komma undan. I värsta fall blir du missnöjd, whats new?
    Usch, känner att det här börjar likna en projecering från min sida...
    ska nog gå nu.

    SvaraRadera