söndag 14 februari 2010

Sicken fölkfest

Mello schmello. Sandvikarna var på g det må jag säga. Det var fjädrar och ballonger och tjo och tjim. Folk hade satt på sig sina allra största urringningar och tryckt in sig i sina allra tightaste paljettfodral för att fira folkfesten. Som vanligt stryker jag längs väggarna och arbetar frenetisk med mitt öppna sinne, jag dömer ingen jag dömer ingen. Vet aldrig hur jag ska handskas med sådana här sociala sammanhang. Jag menar, vad händer om jag träffar någon jag känner? Tydligen något extremt obehagligt om man ska döma efter mitt beteende.

Anywho...som vanligt var det fel låt som vann. Vem trodde annat? Jag menar Andreas Johnson. Hej slätstruket. Ser ut som det blir en riktig varierande final. Verkligen. Så många olika typer av artister och låtar som inte alls låter eller ser ut som varandra.

Och ja det stämmer att jag på allvar är upprörd över detta. Orkar inte ens bli upprörd över att jag är upprörd. I´m screwed.

För övrigt var den största behållningen under kvällen ett uppträdande som inte ens var med och tävlade. Som det brukar vara med andra ord. No words needed.

2 kommentarer:

  1. Vojne vojne, så det var en folkfest att räkna med ja, jo jag kan tänka mig det. Din gudson blevuppmanad att ta med något glittrigt i veckan som var till dagis, det var ju tema som du begriper. Sen hade han sjungit "cara mia" med tjejerna "det fanns ingen hårdrock", stackarn... hade man ju kunnat betala för att få se.
    Ja, sen håller jag med Andreas-helt-meningslös-Johnson, va??? Helt värdo. Och själv betedde han sig som att han tagit hem hela skiten?! Ja, ja, det skiter väl jag i...
    Ehh, hur var tillgängligheten?
    // L

    SvaraRadera
  2. Don´t go for second best baby, för att citera en som du citerar. Tacka vet jag Mello i Övik. Där behöver man int skämmas för nåt. Men ärligt talat, vad fan trodde du då? Att Viken skulle bjucka på nåt coolt och kulturkoftigt mer i din smak Jo? Du befann dig ju om du inte redan visste det mitt i svennefuckets epicentrum.

    //Björkman

    SvaraRadera